Business Casus
Van zero naar hero in 3 weken
.................................................................
Hoe we 20K omzet hebben toegevoegd aan Restaurant-Café de Beuntjes in Utrecht in hun eerste maand, zonder eerdere bezorg ervaring
Wat zijn host keukens en virtuele restaurants?
Virtuele restaurants zijn Concepten die alleen worden bezorgd en geoptimaliseerd zijn daarvoor
Bright Kitchen ontwikkelde 30+ virtuele merken in de laatste vijf jaar.
Altijd met de online klant in gedachten en met de beste marketing partners voor zichtbaarheid.
Onze merken staan garant voor een snelle levering, best in class ratings (>4.6 sterren) en de hoogste marges voor jou, de partner die de menu's bereidt.
Een host keuken bereidt menu's van een ander merk voor lokale bezorging.
Binnen 4 weken kun je al starten met de verkoop van onze merken vanuit je bestaande keuken.
Onze klanten bestellen via Thuisbezorgd, Uber Eats en natuurlijk onze eigen website.
Onze bezorg en keukenpartners bereiden en bezorgen de orders.
Dit heeft Bright Kitchen zo eenvoudig mogelijk gemaakt en tegen een zo hoog mogelijke marge.
Case study
Café de Beuntjes Utrecht
Utrecht
De op drie na grootste stad van Nederland, met een bevolking van 345 000
De keuken
.................................................................
De hoek in de keuken werd gebruikt om dingen te stallen, maar kon gemakkelijk vrij gemaakt worden om ons bezorgmerk in te passen
.................................................................
Elk personeelslid krijgt zowel online als offline training van onze restaurant succes manager.
.................................................................
Al het hardwerkende personeel moet goed eten - wat is een betere manier om je werkdag te beginnen met de beste Vegan Burger in town.
.................................................................
Op de live dag ontvingen wij de eerste bestelling binnen 10 minuten, en dit resultaat moest gevierd worden!
Training
Eerste burger
Eerste order
De resultaten
Restaurant- café de Beuntjes Utrecht
Resultaten van de eerste twee weken:
.................................................................
Binnen enkele weken voegde Bright Kitchen aanzienlijke extra inkomsten toe aan Restaurant Cafe de Beuntjes' Keuken. Zonder dat zij enige ervaring hadden met bezorging.
€10.229,19
Omzet excl. BTW
469
Orders
€22,83
Gemiddelde order
Na de eerste maand stond de teller op meer dan 20K omzet
en bijna 1000 bestellingen
Slechts met één merk
De gemiddelde food cost van Vegan Burger Brothers
21%
.............................................................................................................
Bright Kitchen creëert alle menu's vanaf scratch. Altijd met de online klant en bezorger in gedachten. We testen en valideren verschillende producten, verpakkingen, ingrediënten, bereidingstechnieken en controleren alles wat we doen aan de hand van keiharde data zoals beoordelingen, voedselkosten, personeelskosten en bereidingstijd (in seconden).
De franchisee aan het woord
Wat was jullie motivatie om te starten?
Om extra omzet te creëren met de keuken die we al hebben en de timing.
Welke bedenkingen hadden jullie in het begin?
De voornaamste zorg was of het wel goed genoeg zou lopen en of het niet te chaotisch zou worden in combinatie met ons eigen menu en concepten. Nu, na 8 weken live te zijn geweest, zijn die zorgen weggevallen, de concepten werken goed naast elkaar maar vullen elkaar soms ook goed aan met personeel en inkoop.
Hoe heb je het onboardingproces en de live dag ervaren?
De onboarding was goed en duidelijk. De planning van begin tot live dag was uitgebreid en werd goed bijgehouden bij elke meeting. Hierdoor was het duidelijk waar iedereen mee bezig. Als ik vragen had, kon ik altijd bij Harry terecht. Op de live dag hebben we meer bestellingen gedaan dan verwacht en al het personeel vindt het concept en de producten erg leuk. Alle orders en dishes zijn ook erg makkelijk te maken.
Jasper van Leeuwen
Restaurant-Café de Beuntjes Utrecht
Nog iets dat je wilt delen?
Het is top dat we wekelijkse checkins hebben over hoe alles gaat, zodat we voortdurend verbeteren. Dit betekent dat we blij zijn en blijven met de samenwerking!
Franchise@BrightKitchen.nl
Virtual Brands, Real Profits.