Bright

Kitchen

Wat is een host keuken en hoe te starten?

Juli 2022 Bright Kitchen

Business Casus


Van zero to hero in 3 weken


.................................................................


Hoe we 20K omzet hebben toegevoegd aan Restaurant-Café de Beuntjes in Utrecht in hun eerste maand, zonder eerdere bezorg ervaring



Wat zijn Host Keukens en virtuele restaurants?

Rectangle Frame Thin Outline

- Virtuele restaurants zijn Concepten die alleen worden bezorgd en geoptimaliseerd zijn daarvoor

Bright Kitchen ontwikkelde 30+virtuele merken in de laatste vijf jaar.


Altijd met de online klant in gedachten en met de beste marketing partners voor zichtbaarheid.


Onze merken staan garant voor een snelle levering, best in class ratings (>4.6 sterren) en de hoogste marges voor jou, de partner die de menu's bereidt.



Rectangle Frame Thin Outline

-Een Host Keuken bereidt menu's van een ander merk voor lokale bezorging.

Binnen 4 weken kun je al starten met de verkoop van onze merken vanuit je bestaande keuken.


Onze klanten bestellen via Uber Eats, Deliveroo en Thuisbezorgd die de bezorging regelen. Bright Kitchen doet de rest.


Het enige wat jij als partner hoeft te doen is het eten bereiden - en zelfs dat hebben we belachelijk eenvoudig gemaakt.


Case study

Restaurant-Café de Beuntjes Utrecht >> LINK

Een restaurant, bar & café, arrangementen voor kleine en grote groepen en tevens een wijn- en wellnesscentrum in hetzelfde gebouw

Waar?

Utrecht

De op drie na grootste stad van Nederland, met een bevolking van 345 000

De

Onboar

ding

Stap 1

Samen met Jasper planden we 9 digitale meetings in 3 weken waarin we de volledige onboarding begeleiden. De meetings gaan over het opzetten van deleveranciers en de eerste bestellingen, de ideale keuken layout,planningen en roosters, en onze KPI's

Stap 2

Execution!Bright Kitchen onboardt De Beuntjes met de leveranciers en de leveringsplatformen. We zorgen er ook voor dat de partner alle hulpmiddelen heeft die nodig zijn om het merk met succes te voeren en dat het personeel wordt opgeleid via onze trainingen.

Stap 3

Going live! Het team van Bright Kitchen zorgt ervoor dat alle hardware en software is ingesteld en geïnstalleerd. De laatste trainingen worden persoonlijk gedaan en we zorgen ervoor dat elk detail wordt verzorgd. We beginnen met een knal, wat betekent dat we marketing en promoties hebben opgezet. Ook is er een directe support lijn met ons Franchise Intranet en Restaurant Succes Manager.

Before


.................................................................


De hoek in de keuken werd gebruikt om dingen te stallen, maar kon gemakkelijk vrij gemaakt worden om ons bezorgmerk in te passen



After


.................................................................


De Beuntjes investeerde in een nieuwe saladiere en de CIBO oven (lease) om een dedicated hoekje te hebben voor ons virtuele merk: Vegan Burger Brothers.



Training



.................................................................


Elk personeelslid krijgt zowel online als offline training van onze restaurant succes manager.



Eerste Burger



.................................................................


Al het hardwerkende personeel moet goed eten - wat is een betere manier om je werkdag te beginnen met de beste Vegan Burger in Town.



Eerste order



.................................................................


Op de live dag ontvingen wij de eerste bestelling binnen 10 minuten, en dit resultaat moest gevierd worden!



De Resultaten

Restaurant-Café de Beuntjes Utrecht

Bright

Kitchen

Resultaten van de eerste twee weken:



.................................................................


Binnen enkele weken voegde Bright Kitchen aanzienlijke extra inkomsten toe aan Restaurant Cafe de Beuntjes' Keuken. Zonder dat zij enige ervaring hadden met bezorging.



€10.229,19

Omzet excl. BTW

469

Orders

€22,83

Gemiddelde order

Na de eerste maand stond de teller op meer dan 20K omzet

en bijna 1000 bestellingen


Slechts met één merk

De gemiddelde kostprijs van Vegan Burger Brothers



.............................................................................................................



Bright Kitchen creëert alle menu's vanaf scratch. Altijd met de online klant en bezorger in gedachten. We testen en valideren verschillende producten, verpakkingen, ingrediënten, bereidingstechnieken en controleren alles wat we doen aan de hand van keiharde data zoals beoordelingen, voedselkosten, personeelskosten en bereidingstijd (in seconden).



21%

Bright

Kitchen

A couple of

words from

our partner.

Wat was jullie motivatie om te starten?

Om extra omzet te creëren met de keuken die we al hebben en de timing.

Welke bedenkingen hadden jullie in het begin?

De voornaamste zorg was of het wel goed genoeg zou lopen en of het niet te chaotisch zou worden in combinatie met ons eigen menu en concepten. Nu, na 8 weken live te zijn geweest, zijn die zorgen weggevallen, de concepten werken goed naast elkaar maar vullen elkaar soms ook goed aan met personeel en inkoop.

Hoe heb je het onboardingproces en de live dag ervaren?

De onboarding was goed en duidelijk. De planning van begin tot live dag was uitgebreid en werd goed bijgehouden bij elke meeting. Hierdoor was het duidelijk waar iedereen mee bezig. Als ik vragen had, kon ik altijd bij Harry terecht. Op de live dag hebben we meer bestellingen gedaan dan verwacht en al het personeel vindt het concept en de producten erg leuk. Alle orders en dishes zijn ook erg makkelijk te maken.

Jasper van Leeuwen

Restaurant-Café de Beuntjes Utrecht

Nog iets dat je wilt delen?

Het is top dat we wekelijkse checkins hebben over hoe alles gaat, zodat we voortdurend verbeteren. Dit betekent dat we blij zijn en blijven met de samenwerking!

Kon. Wilhelminaplein 1,

1062 HG Amsterdam

Franchise@brightkitchen.nl

T: 020 809 0077